Starting up our new Dutch network, what will make it run? How to make it useful?
Just some ideas:
- have monthly meetings, exchanging ideas, exercises and cases
- open workshops
- forming subgroups on specific topics and tasks
- book-clubs
- conquer the world and transform everyone in improv-players, using our recently developed I-Ray Beam machine
Of ik nu al van nut kan zijn, denk ik niet. Ik heb net de basiscursus Impro moeten staken i.v.m. problemen aan het thuisfront. Als troost lees ik nu maar "Impro for Storytellers" om toch nog wat op te steken.
Maar ik wil graag een herstart maken, dus als iemand weet van workshops of cursussen voor beginners in het westen des landes, dan ben ik een en al oor. Of moet ik oog zeggen, met het oog op de PC?
En werkt een van jullie ook met autistische of andere 'speciale' kinderen? (Dat was mijn eerste aanleiding om naar de impro-basiscursus te gaan)
Wil dit netwerk nuttig worden, dan zullen we het allemaal actiever vorm moeten gaan geven. Met iedere 2 maanden een berichtje schiet niemand iets op. Uitwisseling, discussie, ontwikkeling: dat zijn de zaken die ons bezig (kunnen) houden en ons naar deze site toe kunnen trekken. Er gebeurt veel, maar helaas op heel veel verschillende plekken op het internet. Alles opzoeken en ook nog goed volgen is bijna een dagtaak. Misschien een onderwerp voor 11 oktober?
Frans Bosch, Takkenwerk, Training & Improvisatie
Dear Raymond, just joined the Dutch network. Sounds like meeting and exchanging ideas with people you feel comfortable with is a good start. You probably have done that several times by now. Let me know when you plan the next activity and I'll try to be there. Looking forward to catch up with you all, Joep
Bedankt voor de energie die je in dit netwerk stopt, goed initiatief!
Antwoord op je vraag hoe we het netwerk goed kunnen benutten: wat mij betreft kunnen we ook gebruik maken van de mogelijkheden die internet biedt, en hoeven we niet alles 'live' via bijeenkomsten te doen. Ik vind het al heel leuk om op het forum te lezen waar iedereen mee bezig is (gisteren weer een bericht over een workshop die in Arnhem gegeven wordt). En geweldig dat iedereen die met improvisatie bezig is, deze site kan vinden en iets kan toevoegen (zodat het breder wordt dan het clubje van de bijeenkomst van 17 oktober, waarvan ik veel mensen al kende).
Intussen heb ik al gemaild met iemand die ik op deze site ben tegengekomen en heb ik iemand anders aangeraden zich bij het netwerk aan te sluiten (ze zocht contact met andere improvisatiebedrijven). En wie weet wat er uit deze internetcontacten ontstaat: een nieuw bedrijf, een theatervoorstelling, een nieuwe stroming? Groeten,